Ιταλός εισαγγελέας: Η Ελλάδα ευθύνεται για το χάος με τις λίστες
Νωρίτερα την Παρασκευή ο Ιταλός εισαγγελέας Έτορε Καρντινάλι ο οποίος μπήκε στο μοιραίο πλοίο, αλλά για λόγους ασφαλείας δεν κατάφερε να φτάσει στο γκαράζ -όπου εκδηλώθηκε η πυρκαγιά τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής- άφησε αιχμές κατά της Ελλάδας.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους ο Καρντινάλι είπε ότι ανακτήθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, δεν απέκλεισε το να υπάρχουν πτώματα στον χώρο στάθμευσης, ενώ κατηγόρησε την Ελλάδα για το αλαλούμ με τον αριθμό επιβαινόντων.
«Ανακτήθηκε και κατασχέθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, και τώρα πρόκειται να προχωρήσει η προσεκτική επεξεργασία των στοιχείων», είπε χαρακτηριστικά και σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αγνοουμένων, εκτίμησε πως σύμφωνα με την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη είναι 10, το� �ίζοντας πως σε κάθε περίπτωση, δεν ξεπερνούν τους 15.
Ο Ιταλός εισαγγελέας, ο οποίος πρόκειται να επιστρέψει το Σάββατο στο Norman Atlantic, πρόσθεσε ότι «ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων θα μπορέσει να δημοσιοποιηθεί όταν η Ελλάδα αποφασίσει να μας δώσει μια αξιόπιστη λίστα επιβατών», διότι «η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς».
Αλλά και ο πλοίαρχος του μοιραίου πλοίου, ο Ιταλός Αρτζίλιο Τζακομάτζι, μίλησε την Παρασκευή για την τραγωδία, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Ελλάδα και στην ελληνική εταιρία ANEK Lines.
Σύμφωνα με δημο σίευμα της Corriere della Sera που επικαλείται δηλώσεις του, ο Τζακομάτζι ισχυρίστηκε όχι μόνο ότι η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκλησή του για βοήθεια, αλλά και ότι «η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική».
Αναφερόμενος στην ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία δήλωσε πως ενδέχεται η ANEK Lines να επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό, τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν στα απαραίτητα έγγραφα του πλοίου, παρότι από τις έως τώρα έρευνες δεν προκύπτει ότι το πλοίο ταξίδευε με υπεράριθμους επ ιβαίνοντες.
Πάντως, το κομφούζιο με τον αριθμό επιβατών συνεχίζεται καθώς σύμφωνα με νέα λίστα των ιταλικών αρχών οι επιβαίνοντες ανέρχονται στους 485, ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι στη νέα λίστα υπάρχουν ακόμα διπλοεγγραφές ονομάτων.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν πως επιβεβαιώνεται, πλέον, ότι στο πλοίο δεν υπήρχαν υπεράριθμοι επιβάτες.
Σημειώνεται πως ο ανώτατος αριθμός επιβαινόντων για το συγκεκριμένο πλοίο, και σύμφωνα με το πρωτόκολλο του «Norman Atlantic», ήταν 499 άτομα, αριθμός που είχε ακουστε ί από δικαστικό λειτουργό της Ιταλίας τις προηγούμενες ημέρες. Υπενθυμίζεται, επίσης, πως σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την ΑΝΕΚ ο αριθμός των επιβαινόντων στο πλοίο ήταν 474 άτομα.
Η απάντηση του Λιμενικού
Tο λεπτομερές ιστορικό των αρχικών ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου του Λι� �ενικού Σώματος από τη στιγμή που ενημερώθηκε για το περιστατικό εκδήλωσης πυρκαγιάς στο μοιραίο πλοίο «Norman Atlantic», μέχρι και τη χρονική στιγμή που κατέστη εφικτή η επικοινωνία για πρώτη φορά με τον πλοίαρχο του πλοίου, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Παράλληλα, κοινοποιείται η αποσταλείσα αλληλογραφία μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος με το οποίο προωθήθηκαν έγκαιρα προς την Ιταλική πλευρά (MRCC/ROME) οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος, όπως αυτές παρελήφθησαν από το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εταιρείας (D esignated Person Ashore/DPA) το οποίο είναι υπεύθυνο για τις διαδικασίες ασφαλούς διαχείρισης των λειτουργιών του πλοίου.
Για όλα τα ανωτέρω υπάρχουν εγγραφές σε Υπηρεσιακά Ημερολόγια Συμβάντων, ανταλλαγή επίσημης αλληλογραφίας (έγγραφα - σήματα) καθώς επίσης και επίσημα καταγεγραμμένες συνομιλίες οι οποίες δύναται να απομαγνητοφωνηθούν κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας.
Μας ενημέρωσε με τρεις ώρες καθυστέρηση, λέει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
Ακόμη, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοίνωσε και την ακριβή ώρα που εν� �μερώθηκε από τον πλοίαρχο του Νorman Atlantic για τα όσα συμβαίνουν, σημειώνοντας πως αυτό έγινε με τρεις καθυστέρηση τριών ωρών.
Συγκεκριμένα, ο καπετάνιος ενημέρωσε τον θάλαμο επιχειρήσεων του ΥΕΝ στις 7:03 για την πυρκαγιά, την ώρα που το πλοίο είχε εκπέμψει SOS από τις 5:43 και η φωτιά βέβαια είχε εκδηλωθεί νωρίτερα.
Είναι χαρακτηριστικό πως η πρώτη ενημέρωση του θαλάμου επιχειρήσεων του ΥΕΝ για το περιστατικό έγινε από επιβάτη του Atlantic, στις 5:40, οποίος ανέφερε στους αξιωματικούς ότι έχει ξεσπάσει φωτιά και εκείνοι από την πλευρά τ� �υς, του συνέστησαν να διατηρήσει την ψυχραιμία του.
Νωρίτερα την Παρασκευή ο Ιταλός εισαγγελέας Έτορε Καρντινάλι ο οποίος μπήκε στο μοιραίο πλοίο, αλλά για λόγους ασφαλείας δεν κατάφερε να φτάσει στο γκαράζ -όπου εκδηλώθηκε η πυρκαγιά τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής- άφησε αιχμές κατά της Ελλάδας.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους ο Καρντινάλι είπε ότι ανακτήθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, δεν απέκλεισε το να υπάρχουν πτώματα στον χώρο στάθμευσης, ενώ κατηγόρησε την Ελλάδα για το αλαλούμ με τον αριθμό επιβαινόντων.
«Ανακτήθηκε και κατασχέθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, και τώρα πρόκειται να προχωρήσει η προσεκτική επεξεργασία των στοιχείων», είπε χαρακτηριστικά και σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αγνοουμένων, εκτίμησε πως σύμφωνα με την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη είναι 10, το� �ίζοντας πως σε κάθε περίπτωση, δεν ξεπερνούν τους 15.
Ο Ιταλός εισαγγελέας, ο οποίος πρόκειται να επιστρέψει το Σάββατο στο Norman Atlantic, πρόσθεσε ότι «ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων θα μπορέσει να δημοσιοποιηθεί όταν η Ελλάδα αποφασίσει να μας δώσει μια αξιόπιστη λίστα επιβατών», διότι «η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς».
Αλλά και ο πλοίαρχος του μοιραίου πλοίου, ο Ιταλός Αρτζίλιο Τζακομάτζι, μίλησε την Παρασκευή για την τραγωδία, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Ελλάδα και στην ελληνική εταιρία ANEK Lines.
Σύμφωνα με δημο σίευμα της Corriere della Sera που επικαλείται δηλώσεις του, ο Τζακομάτζι ισχυρίστηκε όχι μόνο ότι η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκλησή του για βοήθεια, αλλά και ότι «η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική».
Αναφερόμενος στην ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία δήλωσε πως ενδέχεται η ANEK Lines να επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό, τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν στα απαραίτητα έγγραφα του πλοίου, παρότι από τις έως τώρα έρευνες δεν προκύπτει ότι το πλοίο ταξίδευε με υπεράριθμους επ ιβαίνοντες.
Πάντως, το κομφούζιο με τον αριθμό επιβατών συνεχίζεται καθώς σύμφωνα με νέα λίστα των ιταλικών αρχών οι επιβαίνοντες ανέρχονται στους 485, ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι στη νέα λίστα υπάρχουν ακόμα διπλοεγγραφές ονομάτων.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν πως επιβεβαιώνεται, πλέον, ότι στο πλοίο δεν υπήρχαν υπεράριθμοι επιβάτες.
Σημειώνεται πως ο ανώτατος αριθμός επιβαινόντων για το συγκεκριμένο πλοίο, και σύμφωνα με το πρωτόκολλο του «Norman Atlantic», ήταν 499 άτομα, αριθμός που είχε ακουστε ί από δικαστικό λειτουργό της Ιταλίας τις προηγούμενες ημέρες. Υπενθυμίζεται, επίσης, πως σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την ΑΝΕΚ ο αριθμός των επιβαινόντων στο πλοίο ήταν 474 άτομα.
Το πλοίο έφτασε την Παρασκευή στο Μπρίντιζι
Η απάντηση του Λιμενικού
Tο λεπτομερές ιστορικό των αρχικών ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου του Λι� �ενικού Σώματος από τη στιγμή που ενημερώθηκε για το περιστατικό εκδήλωσης πυρκαγιάς στο μοιραίο πλοίο «Norman Atlantic», μέχρι και τη χρονική στιγμή που κατέστη εφικτή η επικοινωνία για πρώτη φορά με τον πλοίαρχο του πλοίου, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Παράλληλα, κοινοποιείται η αποσταλείσα αλληλογραφία μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος με το οποίο προωθήθηκαν έγκαιρα προς την Ιταλική πλευρά (MRCC/ROME) οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος, όπως αυτές παρελήφθησαν από το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εταιρείας (D esignated Person Ashore/DPA) το οποίο είναι υπεύθυνο για τις διαδικασίες ασφαλούς διαχείρισης των λειτουργιών του πλοίου.
Για όλα τα ανωτέρω υπάρχουν εγγραφές σε Υπηρεσιακά Ημερολόγια Συμβάντων, ανταλλαγή επίσημης αλληλογραφίας (έγγραφα - σήματα) καθώς επίσης και επίσημα καταγεγραμμένες συνομιλίες οι οποίες δύναται να απομαγνητοφωνηθούν κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας.
Μας ενημέρωσε με τρεις ώρες καθυστέρηση, λέει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
Ακόμη, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοίνωσε και την ακριβή ώρα που εν� �μερώθηκε από τον πλοίαρχο του Νorman Atlantic για τα όσα συμβαίνουν, σημειώνοντας πως αυτό έγινε με τρεις καθυστέρηση τριών ωρών.
Συγκεκριμένα, ο καπετάνιος ενημέρωσε τον θάλαμο επιχειρήσεων του ΥΕΝ στις 7:03 για την πυρκαγιά, την ώρα που το πλοίο είχε εκπέμψει SOS από τις 5:43 και η φωτιά βέβαια είχε εκδηλωθεί νωρίτερα.
Είναι χαρακτηριστικό πως η πρώτη ενημέρωση του θαλάμου επιχειρήσεων του ΥΕΝ για το περιστατικό έγινε από επιβάτη του Atlantic, στις 5:40, οποίος ανέφερε στους αξιωματικούς ότι έχει ξεσπάσει φωτιά και εκείνοι από την πλευρά τ� �υς, του συνέστησαν να διατηρήσει την ψυχραιμία του.
Πηγή: http://www.eglimatikotita.gr/
.jpg)
No comments:
Post a Comment