ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Η ΔΙKOΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΦΟΡΤΙΑ ΤΗΣ ΗΡΩΙΝΗΣ.
Στη φυλακή οδ ηγήθηκε μετά την απολογία του, την περασμένη Δευτέρα, ο Αιμίλιος Κοτσώνης, πρώην αθλητικός παράγοντας, ο οποίος κατηγορείται για τη μεταφορά δύο τόνων ηρωίνης με το πλοίο «Noor One» τον Ιούνιο του 2014.
Ο Αιμίλιος Κοτσώνης κατηγορείται ότι σχετίζεται με τη χρηματοδότηση -με άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ- της αγοράς ηρωίνης, καθώς και με τη μεταφορά της στην Ελλάδα με το πλοίο «Νoor One».
Ο 52χρονος επιχειρηματί� �ς, που τον Δεκέμβριο του 2013 είχε τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας εξαιτίας επίθεσης που είχε δεχθεί από αγνώστους έξω από τα γραφεία της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων που διατηρεί στον Aλιμο, κατηγορείται ότι σχετίζεται με τη χρηματοδότηση -με άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ- της αγοράς ηρωίνης καθώς και με τη μεταφορά της στην Ελλάδα.
Στην απολογία του που παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής», ο Αιμ. Κοτσώνης αρνείται κάθε σχέση με τ ο καράβι, αλλά και με την εταιρεία που συνδέεται με αυτό. «Η μοναδική αλήθεια είναι ότι ο ίδιος ουδέποτε υπήρξα κύριος του ''Noor One'', ουδέποτε είχα το οποιοδήποτε ποσοστό συνιδιοκτησίας, ουδέποτε άσκησα διαχειριστικές πράξεις αναφορικά με το επίδικο πλοίο και ουδέποτε προέβην στη ναύλωση αυτού», ανέφερε στο απολογητικό του υπόμνημα.
Μία μέρα μετά την απολογία και την προφυλάκιση του 52χρονου επιχειρηματία, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά, με επείγον έγγραφό της, ενέταξε τις συνομιλίες που συμπεριλαμβάνονται σε πόρισμα άλλης πολύκροτης υπόθεσης με αυτή του «Noor One».
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά, με επείγον έγγραφό της, ενέταξε τις συνομιλίες σε πόρισμα άλλης εξίσου πολύκροτης υπόθεσης όπως αυτή του «Noor One». Στους διαλόγους φαίνεται η αγωνία του Κοτσώνη να κρύψει όσο γίνεται τα ίχνη του, «να μη φαίνεται πουθενά» όπως λέει χαρακτηριστικά.
Οι διάλογοι αυτοί φέρνουν σε δύσκολη θέση τον Αιμ. Κοτσώνη, αφού ανατρέπουν την πλειοψηφία των ισχυρισμών του σχετικά με το πλοίο, την εταιρεία κα ι τη σχέση του με τους υπόλοιπους κατηγορούμενους, σκιαγραφώντας τον ως τον αθέατο συνεταίρο του «Νoor One».
Σαν «φάντασμα»
Στις εκατοντάδες καταγραφές, ο Αιμ. Κοτσώνης μιλάει με άλλα πρόσωπα, αλλά και συγκατηγορούμενούς του στην υπόθεση των ναρκωτικών και αναφέρεται σε όλα όσα την περασμένη Δευτέρα δήλωσε ότι... δεν γνωρίζει. Στους διαλόγους φαίνεται μάλιστα η αγωνία του να κρύψει όσο γίνεται τα ίχνη του , «να μη φαίνεται πουθενά» όπως λέει. «Δε θέλω να με δει ο δικηγόρος...», λέει σε κάποιο σημείο. «Εγώ δεν πρέπει να υπογράφω πουθενά, κατάλαβες τι σου λέω; Καλό είναι να μην ξέρει ούτε ο δικηγόρος...», συμπληρώνει σε άλλο διάλογο.
«Ποτέ δεν πήρα χρήματα ούτε μέρισμα από το πλοίο... Δεν πήγα ποτέ σε δικηγορικό γραφείο», είπε στην απολογία του ο Αιμ. Κοτσώνης, χαρακτηρίζοντας τις συζητήσεις που έκανε ως... � �ιλολογικές. «Δεν με ένοιαζε να ασχοληθώ με το πλοίο. Μου είχαν πει να κάνουμε μια εταιρεία και να μπουν τα αρχικά μας για να έχουμε ποσοστό... Εως τότε δεν ασχολιόμουν με πετρέλαια. Με ενδιέφερε να ασχοληθώ με τη ναυτιλία από το 2011», ανέφερε.
Σε άλλο σημείο της απολογίας του σημείωσε: «Στο Ντουμπάι δραστηριοποιήθηκα από τις αρχές του 2013, όπου έκανα δουλειές με την Οράιζον και την ΑΠΣΚΟ. Πήγαι να για λογαριασμό της εταιρείας Κάπιταλ, η οποία μου πλήρωνε όλα τα έξοδα μετάβασής μου στο Ντουμπάι. Στις πιο πολλές περιπτώσεις δεν έπαιρνα χρήματα... Ο άνθρωπος του Μαρινάκη στο Ντουμπάι θα ήμουν εγώ».
«Μπορείς τις μετοχές μου να τις έχεις εσύ;» ρωτάει σε διάλογο που κατέγραψε το βαλιτσάκι της ΕΥΠ ο Αιμίλιος Κοτσώνης τον συνέταιρό του. Σε άλλη καταγραφή, ο 52χρονος αναφέρεται και σε παράνομο εμπόριο τσιγάρων.
Υπενθυμίζεται ότι στην ίδια υπόθεση είναι κατηγορούμενα ακόμη 29 άτομα, μεταξύ των οποίων Ελληνες επιχειρηματίες, που φέρονται ότι ασχολούνται με πετρελαιοειδή και ναυλώσεις πλοίων, ο καπετάνιος και το πλήρωμα του πλοίου, που ήταν όλοι Τούρκοι. Από τους συνολικά 31 κατηγορούμενους περίπου 25 άτομα είναι στη φυλακή.
Εγινε... κατηγορούμενος
Ο Αιμ. Κοτσώνης είχε καταθέσει αρχικά ως μάρτυρας για την υπόθεση του πλοίου έμφορτου με ηρωίνη που έφτασε στην Ελευσίνα το καλοκαίρι του 2014. Συγκεκριμένα, είχε καταθέσει τον Νοέμβριο του 2014. Ωστόσο, μετά τις συμπληρωματικές απολογίες που έδωσαν άλλοι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση, ο ίδιος μετατράπηκε σε κατηγορούμενος.
Το νήμα που οδήγησε τις διωκτικές Αρχές στον Αιμ. Κοτσώνη ως «εγκέφαλο» της μεταφοράς ηρωίνης ήταν η ναυτιλι ακή εταιρεία ARAB WAVES, με έδρα την ελεύθερη ζώνη της Χαμρίγια, στο εμιράτο Σάρτζα. Το «βαθύ λαρύγγι» του Λιμενικού -ο άνθρωπος που ξήλωσε το δίκτυο των διακινητών της ηρωίνης- είχε ενημερώσει από τον Ιούνιο του 2014, όταν δηλαδή αποκαλύφθηκε η υπόθεση, ότι μια εικονική εταιρεία είχε στηθεί η οποία «επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς της διακίνησης».
Για 11 ολόκληρους μήνες, η ανακρίτρια Μαρία Σκάρπου και οι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος κράτησαν μυστική την πληροφορία, προκειμένου να εντοπίσουν τα πραγματικά ίχνη της εταιρείας.
Για 11 ολόκληρους μήνες, η ανακρίτρια Μαρία Σκάρπου και οι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος κράτησαν μυστική την πληροφορία, προκειμένου να εντοπίσουν τα πραγματικά ίχνη της εταιρείας.
Με επιμονή και συστηματική έρευνα, οι Αρχές εντόπισαν το πρόσωπο-κλειδί: η αλληλογραφία με τα Εμιράτα επιβεβαίωσε ότι ο Ελληνας επιχειρηματίας ήταν ιδιοκτήτης και διαχειριστής της εταιρείας, η οποία -όπως αναφέρεται στην κατάθεση στελέχους του Λ.Σ. που έχει στη διάθεσή του το «Εθνος της Κυριακής»- «ουδέποτε είχε προβεί σε οιαδήποτε από τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να λειτουργήσει σύμφωνα με τον σκοπό της».
«Από το επίσημο έγγραφο, προκύπτει ότι η εταιρεία αυτή συστάθηκε στις 9-9-2013, διάρκειας ισχύος ενός έτους, ενώ το σύνηθες είναι για δύο έτη. Ιδιοκτήτης και διαχειριστής αυτής της εταιρείας ήταν ο Αιμ. Κοτσώνης έως τις 28-9-2014, με αντικείμενο δραστηριότητας τη διαχείριση και ναύλωση πλοίων.
Σημειώνω ότι κάθε εταιρεία με αυτό το αντικείμενο δραστηριότητας προκειμένου να λειτουργήσει κατά τον σκοπό της πρέπει προηγουμένως να έχει Document of Compliance, επί σης σύμβαση διαχείρισης τουλάχιστον ενός πλοίου και κατάσταση προσωπικού τα οποία θα πρέπει για να λειτουργήσει να τα καταθέσει στην αρχή που εκδίδει τη σχετική άδεια. Από τις πληροφορίες μας, η εν λόγω εταιρεία ουδέποτε είχε προβεί σε οιαδήποτε από τις παραπάνω ενέργειες προκειμένου να λειτουργήσει σύμφωνα με τον σκοπό της», δηλώνει ο αξιωματικός.
Σημειώνω ότι κάθε εταιρεία με αυτό το αντικείμενο δραστηριότητας προκειμένου να λειτουργήσει κατά τον σκοπό της πρέπει προηγουμένως να έχει Document of Compliance, επί σης σύμβαση διαχείρισης τουλάχιστον ενός πλοίου και κατάσταση προσωπικού τα οποία θα πρέπει για να λειτουργήσει να τα καταθέσει στην αρχή που εκδίδει τη σχετική άδεια. Από τις πληροφορίες μας, η εν λόγω εταιρεία ουδέποτε είχε προβεί σε οιαδήποτε από τις παραπάνω ενέργειες προκειμένου να λειτουργήσει σύμφωνα με τον σκοπό της», δηλώνει ο αξιωματικός.
Η κατάθεση προχωράει ένα βήμα παρακάτω, αφού, όπως σημε� �ώνεται, υπήρξε προσπάθεια «εξαφάνισης» των στοιχείων της εταιρείας. «Εγγραφο που περιήλθε στην υπηρεσία μου κατά τη διάρκεια της έρευνάς μου, όπου λίγες μέρες μετά την κατάσχεση της ηρωίνης από το πλοίο, και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2014, φαίνεται να έχει γίνει ενημέρωση των στοιχείων της εν λόγω εταιρείας και αφαιρέθηκαν από το σχετικό SITE όλα τα δεδομένα της εν λόγω εταιρείας, ακόμη και η επωνυμία της. Η δε άδεια λειτουργίας της εταιρείας έληξε στις 8-9-2014 και διεγράφη από τη FREE ZONE από την 21η-1-2015, λόγω μη πληρωμής», καταλήγει ο λιμενικός.
Είχε όλη την ευθύνη
Και η σύζυγος του πλοιοκτήτη του «Noor One», στη συμπληρωματική της απολογία, εμφανίζει τον πρώην αθλητικό παράγοντα ως έχοντα όλη την ευθύνη για το ταξίδι του πλοίου με την ηρωίνη. «Το ότι το πλοίο θα ερχόταν στην Ελλάδα μου το είπε ο Αιμ. Κοτσώνης, όταν τον είδα κάποια στιγμή στη Γλυφάδα πριν τις 17-4-2014, περί τις αρχές Απριλίου... Ο ίδ ιος μιλούσε με τον ''κάπτεν Τζορτζ''... Εγώ αν ήθελα να μάθω για το πλοίο, επικοινωνούσα με τον συγκεκριμένο», σημειώνεται στην κατάθεσή της.
Στην κατάθεση-ποταμό που έχει δώσει ο εφοπλιστής Μάκης Γιαννουσάκης αποκάλυψε για πρώτη φορά ότι ο κάπτεν Τζορτζ του είχε μιλήσει για το φορτίο της ηρωίνης.
«Τέλη 2013, ο κάπτεν Τζορτζ μου ζήτησε ένα πλοίο μου για ένα ?δύσκολο? φορτίο, όπως μου είπε. Οταν τον ρώτησα τι ήταν αυτό το φορτίο, μο� � είπε ότι είναι ναρκωτικά με προορισμό την Ελλάδα. Τότε εγώ αρνήθηκα και του είπα ότι δεν έχω κανένα λόγο να το κάνω, γιατί η δουλειά μου πήγαινε πολύ καλά και είχα φτάσει από ένα πλοίο να διαχειρίζομαι έξι. Στην προσπάθειά του να με πείσει, με ενημέρωσε ότι το έχουν ξανακάνει χωρίς κανένα πρόβλημα», ανέφερε ο εφοπλιστής.
«Τέλη 2013, ο κάπτεν Τζορτζ μου ζήτησε ένα πλοίο μου για ένα ?δύσκολο? φορτίο, όπως μου είπε. Οταν τον ρώτησα τι ήταν αυτό το φορτίο, μο� � είπε ότι είναι ναρκωτικά με προορισμό την Ελλάδα. Τότε εγώ αρνήθηκα και του είπα ότι δεν έχω κανένα λόγο να το κάνω, γιατί η δουλειά μου πήγαινε πολύ καλά και είχα φτάσει από ένα πλοίο να διαχειρίζομαι έξι. Στην προσπάθειά του να με πείσει, με ενημέρωσε ότι το έχουν ξανακάνει χωρίς κανένα πρόβλημα», ανέφερε ο εφοπλιστής.
Για τον Κοτσώνη, ο Μάκης Γιαννουσάκης δήλωσε ότι από την πρώτη μέρα υπήρξε μέτοχος του καραβιού κατά 25%. Κάτι που στην πορ� �ία της έρευνας αποδεικνύεται, δικαιώνοντας απολύτως την κατάθεσή του. Οπως φαίνεται από τη δικογραφία, τα στοιχεία που είχαν παρουσιάσει μέλη του κυκλώματος και βάρυναν τον εφοπλιστή διαψεύδονται εν χορώ από όλους τους λιμενικούς που συμμετέχουν στις παρακολουθήσεις, από στοιχεία των καταθέσεων των υπολοίπων, αλλά και από το στίγμα του κινητού του τηλεφώνου.
ΜΑΡΙΑ ΨΑΡΑ
mapsara@pegasus.gr
Πηγή: http://www.eglimatikotita.gr/
No comments:
Post a Comment