Thursday, November 28, 2013

Η μαύρη ιστορία του Ελληνικού αυτοκινήτου!!..Ποιοι σταμάτησαν τα όνειρα κάποιων Ελλήνων...

Το άρθρο που ακολουθεί μου το έστειλε ο φίλος Κώστας.
Πραγματικά διαβάζοντάς το  εντυπωσιάστηκα από την πλήρη καταγραφή σχετικά με την ιστορία κατασκευών α� �τοκινήτων στην Ελληνική επικράτεια  μέσα στον χρόνο.
Ο άνθρωπος που υπογράφει στο τέλος, κος Λεονάρδος Μπήτρος πρέπει να πάρει βραβείο διότι η αναφορά του είναι … απλά ιστορία που πρέπει να γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με το …σπορ από την μια μεριά ,αλλά και από την άλλη να «δουν» και την ασχετοσύνη του Ελληνικού κράτους που γκρέμιζε όλες τις προσπάθειες  στον χώ� �ο του αυτοκινήτου και από ότι θυμόμαστε και εμείς (επειδή είμεθα και … κάποιας ηλικίας) σε μερικές περιπτώσεις, προσπάθειες καλές κατέρρευσαν εξ αιτίας διάφορων εργατοπατέρων εποχής π.χ. Renault Farma, Pirelli .Goodyear,στα ελαστικά κτλ κτλ.
Πραγματικά αξίζει , χωρίς να γνωρίζουμε τον υπογράφοντα αλλά μπορούμε να του δώσουμε απλά συγχαρητήρια για την δουλειά του.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ Σ� �ΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Επειδή ακούγεται συχνά και απο πολλούς,οτι στην Ελλάδα δεν μπορούμε να φτιάξουμε,ούτε ξυραφάκια,αρχισα να ψάχνω στο διαδύκτιο και στην βιβλιοθήκη μου,για το τι εχει γίνει απο το 1920,εως και τώρα.
Ενημερωτικά,και για λόγους αρχής,στοιχεία και φωτογραφίες που κατέβηκαν απο το διαδίκτυο,δεν υφίστατο αναγραφή απαγόρευσης χρήσης.
(Στο τέλος του αρθρου,θ αναφερθούν οι πηγές)



Αντώνης Τζέν
G E N
Ο τύπος GEN , κατασκευάσθηκε απο τον Αντώνη Τζέν,παλαιό Οδηγό αγώνων,μηχανικό και ταυτόχρονα συλλέκτη αυτοκινήτων.
� � πρώτη του δημιουργία ηταν το 1963,και ηταν ενα κομψό σπόρ αυτοκίνητο,σχεδιασμένο απο τον Ελληνα αρχιτέκτονα Π.Βαρουχάκη.
Κτίσθηκε πάνω σε πλαίσιο V.W., και μηχανικά μέρη της SAAB.

Δέν προχώρησε σε βιομηχανική παραγωγή,λόγω αδυναμίας απόκτησης εγκρισης τύπου,απο τις Ελληνικές κρατικές υπηρεσίες.
Απο το 1968 , ο Τζέν ασχολήθηκε με τις μετατροπές μερικών FIAT και SAAB , σε κάμπ� �ιο.
Το 1970,ξανασχολήθηκε με την δημιουργία ενός σπόρ αυτοκινήτου,χρησιμοποιώντας πλαίσιο V.W.. Ξανα αντιμετώπισε προβλήματα απόκτησης εγκρισης τύπου,παρ ολα αυτά κατασκεύασε περίπου 10 οχήματα.
Απο το 2005,ο Τζέν ασχολείται με την σχεδίαση-κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

BIΟΤΕΧΝΙΕΣ ΣΠΟΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
BIΟΤΕΧΝΙΕΣ ΣΠΟΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
1.-PAN CAR
Με εδρα την Αθήνα,απο το 1977,η εταιρεία αρχισε την παραγωγή και διάθεση ενός σπορ αυτοκινήτου,τύπου "BUGGY",χρησιμοποιώντας πλαίσιο και μηχανικά μέρη απο V.W.

Το 1992,παρουσίασε μια νέα πρόταση εκτός δρόμου με το ονομα «ΕΡΜΗΣ»,που ομως δεν πήρε εγκριση τύπου.
Η εταιρεία σταμάτησε να λειτουργεί δύο χρόνια αργότερα.

S C A V A S
2.- S C A V A S
Σχεδιαστής/κατασκευαστής/μηχανικός ο Βασίλειος Σκάβας.
Αποκτώντας εμπειρία απο την εργασία του ( στην ΒΙΑΜΑΞ),ξεκίνησε την πρώτη του σχεδίαση το 1969,κάνοντας σχεδόν τα πάντα,οσον αφορά την κατασκευή του πρoτύπου.
Το SCAVAS 1 , ηταν ενα σπόρ αυτοκίνητο με κινητήρα N.S.U. 1200,και παρουσιάσθηκε το 1973.(σ.σ. Νέα παιδιά τότε τρέχαμε ν αγοράσουμε τους 4Τροχούς,για να δούμε την παρουσίαση ενός – για τα μάτια μας τότε- θαύμ� �τος.
Το αυτοκίνητο,μετά απο εντονες πιέσεις του Κώστα Καββαθά,ιδιοκτήτη των 4 Τροχών, πήρε αδεια κυκλοφορίας,αλλα ποτέ αδεια εγκρισης για παραγωγή.
Το δεύτερο μοντέλο ηταν το πανέμορφο SCAVAS 2,που παρουσιάσθηκε το 1992,και προοριζόταν για παραγωγή.

Για μιά ακόμα φορά το Ελληνικό κράτος,του εδωσε αδεια κυκλοφορίας,αλλα οχι αδεια παραγωγής.
Το SCAVAS3 , το 1996,δεν ξεπέρα� �ε ποτέ το στάδιο σχεδίασης.

Δείτε την συνέχεια στο motobet.wordpress.com

Πηγή: http://www.eglimatikotita.gr/

No comments:

Post a Comment