Ολοκληρώθηκε χθες η εξαγορά του 100% των μετοχών της Olympic Air από την Aegean. Η Olympic Air έγινε θυγατρική της Aegean, οπότε η Aegean έγινε μαμά.
Πολλοί μίλησαν και για πολυαναμενόμενο γάμο μεταξύ των δύο εταιρειών, οπότε η Aegean εκτός από μαμά έγινε και νύφη. Γαμπρός ήταν ο Ανδρέας Βγενόπουλος.
Ο κ. Βγενόπουλος είχε αγοράσει την Ολυμπιακή για 177 εκατομμύρια πριν απο 4 χρόνια και τώρα την πουλάει για 72, αφού στο μεταξύ είχε πουλήσει - επίσης στην Aegean - τις επικερδέστατες χρονοθυρίδες της εταιρείας σε Λονδίνο και Παρίσι. Ο κ. Βγενόπουλος παρέλαβε 32 αεροσκάφη και σήμερα παραδίδει 16. Το 2009 μιλούσαν για 4.000 άτομα προσωπικό και σήμερα έχει μονάχα 750. Η Olympic Air στήθηκε για να πουληθεί. Αυτό είναι προφανές πλέον.
Η εταιρεία που δήθεν θα γινόταν ηγέτιδα αεροπορική της νοτιοανατολικής Μεσογείου αποδείχτηκε φούσκα. Το μεγαλύτερο δώρο του κ. Βγενόπουλου στον κ. Βασιλάκη είναι η παραχώρηση του απόλυτου μονοπωλίου σε πτητικό έργο, επίγεια εξυπηρέτηση και τομέα αεροτροφοδοσίας. Πλέον ο παίκτης είναι ένας.
Η περίπτωση της Aegean είναι τρανό παράδειγμα ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει ελεύθερη αγορά. Ξέρω ότι πολλοί από εσάς βγάζετε σπυριά όταν ακούτε τις λέξεις Adam Smith, καπιταλισμός, ελεύθερη αγορά και φιλελεύθερη οικονομία, αλλά ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα.
Ο Adam Smith ήταν πρώτα ηθικός φιλόσοφος και μετά οικονομολόγος. Ο φιλόσοφος αυτός είχε πει ότι η ελεύθερη αγορά βρίσκει ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εφόσον ισχύουν κάποιες προϋποθέσεις. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι να μην υπάρχει επιχείρηση ή καταναλωτής που να επηρεάζει την αγορά, οι καταναλωτές να είναι καλά ενημερωμένοι και να πράττουν ορθολογικά και να μην υπάρχουν μονοπώλια, καρτέλ, ολιγοπώλια και κλειστά επαγγέλματα.
Εφόσον ισχύουν αυτά, η φιλελεύθερη οικονομία θεωρείται το δικαιότερο οικονομικό σύστημα. Κάτι σαν τη δημοκρατία στα πολιτικά συστήματα. Αποτέλεσμα της φιλελεύθερης οικονομίας είναι ο καπιταλισμός.
Τώρα πείτε μου εάν ισχύει έστω και μία απο τις παραπάνω προϋποθέσεις στην Ελλάδα. Δεν είμαι υπέρ του καπιταλισμού και της ελεύθερης αγοράς, γιατί πολύ απλά ο καπιταλισμός δεν εφαρμόζεται σωστά, αφού το κέρδος γίνεται το μοναδικό ποθούμενο αντικείμενο. Αγοράζουμε ό,τι μας προσφέρουν. Χωρίς πραγματικές απαιτήσεις κι επιθυμίες. Χωρίς σκέψη.
Δεν φταίει ο καπιταλισμός. Φταίει ο άνθρωπος. Και δεν είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε. Είναι ο άνθρωπος.
Η ανεργία και η φτώχεια, άμεσα αποτελέσματα του καταστροφικού καπιταλισμού, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για τη σωστή ρύθμιση των τιμών κι άρα τη σωστή λειτουργία της αγοράς. Ο καπιταλισμός, όπως εφαρμόζεται, παράγει όσα τον καταστρέφουν μέχρι να εξαντλήσει και τον τελευταίο πόρο του συστήματος που τον συντηρεί και τελικά να καταρρεύσει.
Ευτυχώς για μας, η κατάρρευση είναι κοντά. Έως τότε τα ταξίδια συνεχίζονται. Με Oλυμπιακή ή χωρίς τα ταξίδα πάντα συνεχίζονται. Και η ζωή επίσης.
by To Skouliki Tom
(Δεν πρόλαβε να ανακοινωθεί η συγχώνευση και τίγκαρε το διαδίκτυο με διαφημίσεις προσφορών και εκπτώσεων της Aegean για πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού. Όπως τότε που η Τράπεζα Πειραιώς αγόρασε την Αγροτική. Ναι, μας έχουν για τόσο μαλάκες. Και καλά κάνουν.)
Πολλοί μίλησαν και για πολυαναμενόμενο γάμο μεταξύ των δύο εταιρειών, οπότε η Aegean εκτός από μαμά έγινε και νύφη. Γαμπρός ήταν ο Ανδρέας Βγενόπουλος.
Ο κ. Βγενόπουλος είχε αγοράσει την Ολυμπιακή για 177 εκατομμύρια πριν απο 4 χρόνια και τώρα την πουλάει για 72, αφού στο μεταξύ είχε πουλήσει - επίσης στην Aegean - τις επικερδέστατες χρονοθυρίδες της εταιρείας σε Λονδίνο και Παρίσι. Ο κ. Βγενόπουλος παρέλαβε 32 αεροσκάφη και σήμερα παραδίδει 16. Το 2009 μιλούσαν για 4.000 άτομα προσωπικό και σήμερα έχει μονάχα 750. Η Olympic Air στήθηκε για να πουληθεί. Αυτό είναι προφανές πλέον.
Η εταιρεία που δήθεν θα γινόταν ηγέτιδα αεροπορική της νοτιοανατολικής Μεσογείου αποδείχτηκε φούσκα. Το μεγαλύτερο δώρο του κ. Βγενόπουλου στον κ. Βασιλάκη είναι η παραχώρηση του απόλυτου μονοπωλίου σε πτητικό έργο, επίγεια εξυπηρέτηση και τομέα αεροτροφοδοσίας. Πλέον ο παίκτης είναι ένας.
Η περίπτωση της Aegean είναι τρανό παράδειγμα ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει ελεύθερη αγορά. Ξέρω ότι πολλοί από εσάς βγάζετε σπυριά όταν ακούτε τις λέξεις Adam Smith, καπιταλισμός, ελεύθερη αγορά και φιλελεύθερη οικονομία, αλλά ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα.
Ο Adam Smith ήταν πρώτα ηθικός φιλόσοφος και μετά οικονομολόγος. Ο φιλόσοφος αυτός είχε πει ότι η ελεύθερη αγορά βρίσκει ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εφόσον ισχύουν κάποιες προϋποθέσεις. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι να μην υπάρχει επιχείρηση ή καταναλωτής που να επηρεάζει την αγορά, οι καταναλωτές να είναι καλά ενημερωμένοι και να πράττουν ορθολογικά και να μην υπάρχουν μονοπώλια, καρτέλ, ολιγοπώλια και κλειστά επαγγέλματα.
Εφόσον ισχύουν αυτά, η φιλελεύθερη οικονομία θεωρείται το δικαιότερο οικονομικό σύστημα. Κάτι σαν τη δημοκρατία στα πολιτικά συστήματα. Αποτέλεσμα της φιλελεύθερης οικονομίας είναι ο καπιταλισμός.
Τώρα πείτε μου εάν ισχύει έστω και μία απο τις παραπάνω προϋποθέσεις στην Ελλάδα. Δεν είμαι υπέρ του καπιταλισμού και της ελεύθερης αγοράς, γιατί πολύ απλά ο καπιταλισμός δεν εφαρμόζεται σωστά, αφού το κέρδος γίνεται το μοναδικό ποθούμενο αντικείμενο. Αγοράζουμε ό,τι μας προσφέρουν. Χωρίς πραγματικές απαιτήσεις κι επιθυμίες. Χωρίς σκέψη.
Δεν φταίει ο καπιταλισμός. Φταίει ο άνθρωπος. Και δεν είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε. Είναι ο άνθρωπος.
Η ανεργία και η φτώχεια, άμεσα αποτελέσματα του καταστροφικού καπιταλισμού, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για τη σωστή ρύθμιση των τιμών κι άρα τη σωστή λειτουργία της αγοράς. Ο καπιταλισμός, όπως εφαρμόζεται, παράγει όσα τον καταστρέφουν μέχρι να εξαντλήσει και τον τελευταίο πόρο του συστήματος που τον συντηρεί και τελικά να καταρρεύσει.
Ευτυχώς για μας, η κατάρρευση είναι κοντά. Έως τότε τα ταξίδια συνεχίζονται. Με Oλυμπιακή ή χωρίς τα ταξίδα πάντα συνεχίζονται. Και η ζωή επίσης.
by To Skouliki Tom
(Δεν πρόλαβε να ανακοινωθεί η συγχώνευση και τίγκαρε το διαδίκτυο με διαφημίσεις προσφορών και εκπτώσεων της Aegean για πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού. Όπως τότε που η Τράπεζα Πειραιώς αγόρασε την Αγροτική. Ναι, μας έχουν για τόσο μαλάκες. Και καλά κάνουν.)
Πηγή: http://www.ramnousia.com/
No comments:
Post a Comment